oudwwijk
Digitaal erfgoed

Reacties op eerste persbericht Oud-Winterswijk

Wauw. Iemand is goed op z’n pik getrapt bij Vereniging Volksfeest… wat triest!

Wat sneu dat zo’n stelletje elite-ballen die dus alleen voor de schone schijn in Winterswijk voorop lopen dit zo kapot maken… bedankt vereeniging “Volks”feest Winterswijk!

Waar zijn we met z’n allen mee bezig ?? Een site waar zoveel mensen mee meeleven.

Spijtig om te horen maar bedankt voor alle openhartige en eerlijke berichten en verhalen. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen dat een dergelijks iets prive en zakelijk pijn doet.

Vreselijk Hans en heel erg jammer maar ik begrijp je volkomen. Ik heb zoiezo nooit iets met die zogenaamde vereniging van hun gehad. Een hoop wannabe kakkers die zichzelf heel wat bijzonders vinden en zo achter de ellebogen zijn als wat! Ook alles over de ruggen van anderen. Helaas nu ook over die van jou.

Wat valt me dit tegen van vereniging volksfeest. Gewoon belachelijk

Wat vind ik dat jammer geboren en getogen in Winterswijk, woon nu in Doetinchem, daarom vond ik het zo leuk om dit te lezen, maar de reden diep droevig voor U en ik begrijp het, bedankt voor alles

Na het lezen van het hele verhaal heb ik besloten dat ze volgend jaar met de collecte van vereniging Volksfeest & Bloemencorso Winterswijk noppes € krijgen

Wat ontzettend jammer. Met verbijstering het artikel gelezen.

Wat denken ze nou bij vereniging volksfeest dat hun boven iedereen staan ofzo echt vriendjes politiek daar ik vindt dit zo jammer hans. Maar ik weet wel volgend jaar krijgt vereniging helemaal niks meer van mij aan donaties bah.

Met totale verbijstering het artikel gelezen. Wat een trieste geschiedenis. Hans het gaat je goed, bedankt voor alle artikelen en tijd die je in de site hebt gestoken.

Waarom zou jij stoppen met Oud-Winterswijk, en zwichten voor de arrogantie van de Vereeniging Volksfeest? Ik vraag me zelfs af hoe de andere leden van die club er over denken? Zijn zij het eens met hun bestuur? Weten zij wel wat er speelt? Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat het bestuur, al dan niet gedwongen, zou aftreden naar aanleiding van deze beschamende gebeurtenissen! Het zou hen sieren! Maar ik vrees dat ze zichzelf daar te belangrijk voor vinden, en blijven zitten in hun ivoren torentje, of, om in volksfeesttermen te zeggen, in hun optochtkoetsje.

Heel erg jammer dat dit zo moet mijn man is door een zware hersenbloeding verstandelijk beperkt maar van vroeger weet hij alles wat genoot hij altijd hiervan heel veel dank ervoor

Deze houding van Ver. Volksfeest begrijp ik niet… Ontzettend jammer dat het zo moet lopen Hans. Heb de pagina van Oud Winterswijk met veel plezier gevolgd.

Wat lullig van t volksfeest commite. Valt hier niet over te praten.je doet hier zoveel mensen een plezier mee.

Helemaal gelezen,heb er geen woorden voor

Tot ver buiten Winterswijk werden de artikelen en verhalen gelezen en gewaardeerd. Bese een mooiste “geschiedenislessen” over Winterswijk. Heel jammer dat het onmogelijk gemaakt wordt door een stelletje omhooggevallen egootjes

Beste Hans, ik heb je artikel gelezen. Vond het gedoe over het wel of niet spelen van het Wilhelmus op “bevrijdingsfestival” in 2019 al “sucks”… Heb het er toen met mijn Duitse cursisten over gehad en die zeiden allemaal “gewoon spelen”…Maar van deze “koude oorlog” achter de schermen was ik niet op de hoogte.Toevallig zat ik donderdag met mijn oudste dochter op terras bij Villagio, en wij vroegen ons af wie of wat dat enorme gat van jouw voormalige terras zou gaan opvullen, toen er zwaar geagiteerde mensen met een Grolsch polo aan, ineens allemaal biertafels en banken begonnen neer te zetten op jouw voormalige terras. In opdracht van wie???De nu ontstane situatie is erg onprettig en doet niemand goed, en al zeker niet jou en al jouw trouwe fans!

Hans allereerst hartelijk dank voor alle mooie verhalen enz. De vereeniging volksfeest krijgt van mij al een paar jaar geen cent meer. Het volksfeest is mi al jaren alleen voor de vereeniging. Het gewone volk staat aan de zijlijn( lees stoep) en de wagenbouwers krijgen bij de prijsuitreiking niet de plek die zij verdienen. Zo jammer dat in deze tijd zij zich ver boven de inwoners( die met zijn allen het feest maken) plaatsen. Ik vier het nog steeds hoor. Gaat prima zonder de Vereeniging. Het ga je goed en chapeau voor al je inzet.

Beste Hans,Heel jammer, maar ik hoop dat je je inzet voor deze site weer los kunt gaan zien van je commerciële activiteiten.Daarom is het nu misschien een pauze en hoop ik dat je later in het jaar ons gewoon weer blij kunt maken met foto’s en verhalen.Het volksfeestcommittee zijn maar een paar mensen, laat ze lekker. Voor ons (jouw 10.000 volgers) doe jij er meer toe. Hopelijk kun je hier weer iets positiefs uithalen.Sterkte en kom aub gauw terug.

Belachelijk! Snap dat je je zo voelt en dit besluit neemt. Maar gelet op VV Volksfeest geef je ze nu teveel eer. Het is dat VV Volksfeest niet de dienst uitmaakt in Winterswijk (al lijkt dat nu wel zo), maar ik schaam mij nu bijna om een Winterswijker te zijn en regelmatig bij het VV aanwezig te zijn geweest. …

Wat???! Dit mag toch niet gebeuren!Vereniging Volksfeest kan mijn deur nu voorgoed overslaan.Ik hoop met vele anderen dat hier een oplossing voor komt.

Heftig verhaal. Erg jammer dat dit zo moet eindigen, het lijkt op grootheidswaanzin. Ik hoop dat wat je in de toekomst gaat doen, je zal bevallen. Heb als inwoner van buitenaf veel mooie dingen mogen lezen, zien en leren. Het gaat je goed.

Dit kan toch niet waar zijn, als oud Winterswijkse, graag aan het neuzen op de site..zoveel werk, altijd belangeloos en met liefde gedaan hebt, Winterwijk dit kan en mag toch niet zomaar stoppen!!!!

Sorry om te horen Hans. Waarom verbaasd mij de werkwijze van de Ver. Volksfeest niet. Het was altijd al een hypocriet zooitje met een eigen agenda. Dat was al zo toen ik nog in Winterswijk woonde. En ja, er zullen mensen zijn die zeggen dat het verhaal 2 kanten heeft. Mijn inziens klopt dat wel. Alleen 1 met de waarheid en de andere met de waarheid welke hun uitkomt.Zeer spijtig dat het ten koste gaat van jouw levenswerk en ik zal de stukjes missen

jammer, je hebt je best gedaan en ze hebben je het onmogelijk gemaakt, daar is niet tegen te vechten. Het recht zal zijn beloop krijgen. ik heb alles gelezen en sta volledig aan jouw kant, zo leren we de vereniging volksfeest nog eens ECHT kennen. Mijn deur mogen ze vanaf nu overslaan voor de collecte! Hans hartelijk dank voor al je mooie verhalen en het ga je goed!

Bizar verhaal over een gruwelijke pesterij door Ver. Volksfeest. Ik begrijp dat dat héél akelig voor je moet voelen en vind het goed dat je ermee naar buiten komt. Maar hoe kom je tot de conclusie dat Oud-Winterswijk daarmee ook uit de lucht zou moeten ? Misschien moet je gewoon even pauze inlassen voor jezelf om alles een plek te geven. De interesse en waardering voor je werk is meer dan groot genoeg. Dat Ver. Volksfeest je werk niet op waarde kan schatten en meent tot zulk laag gedrag te moeten overgaan, zou toch niet mogen betekenen, dat zij hier als ‘winnaar’ uit de bus komen? Hoe dan ook wil ik je hartelijk danken voor al je liefdewerk en wens ik je alle goeds toe om deze bizarre gang van zaken te verwerken. En ik hoop van harte dat je de moed en de energie vind om weer uit dit dal te komen.

Oh wat zonde . Dit laat maar weer eens zien hoe de elite meent boven de rest te staan. Joris Bengevoord Dit kan toch niet.

Ik herhaal maar wat ik destijds heb gezegd n.a.v. het voornemen van de Vereeniging Volksfeest om het Wilhelmus af te schaffen en de bevrijding te vieren op 26 april namelijk dat er kennelijk personen zijn die zich niet realiseren dat hun gedachtenspinsels, ter meerdere glorie van het eigen ego, kwetsend zijn voor een grote groep mensen die de oorlog hebben meegemaakt en/of mensen die het normbesef hebben dat herwonnen vrijheid een goed is dat op een juiste wijze gewaardeerd dient te worden.Nu kan ik zeggen dat kennelijk die zelfde personen nog steeds zeer kwetsbare hyper ego’s hebben en die koste wat het kost kicken op het lekker belangrijk zijn en daarbij vernietigend te werk gaan om het eigen ego te kunnen strelen.Helaas raakt dit meer dan 10.000 mensen die dat wat Oud-Winterswijk en Oud-Winterswijk 40-45 te melden heeft met interesse volgen.Kennelijk prevaleert het eigen ego, de glorie van het ik verering, boven het belang van 10.000 volgens van voornoemde FB sites.Ik vind dat Oud-Winterswijk en Oud-Winterswijk 40-45 niet kan of mag stoppen omdat dit een heel grote historische toegevoegde waarde geeft aan de geschiedenis van Winterswijk.Maar helaas narcistische ego’s verhinderen dat. Tijd dus dat die het veld ruimen.

Schandelijk is dit ik walg er van sorry maar wij moeten hier in verweer komen dit kunnen we niet over onze kant laten gaan.Hans hartelijk dank voor alle mooie en goed onderbouwde verhalen.

Dit zegt voor mij voor zo VEEL!! Over Winterswijk,, En waarom?? Een vereniging wie een persoon het zo moeilijk maakt zakelijk/prive Huhhh Wat?? Wat zijn we hier nou allemaal aan het doen?? Mensen vergeet niet dat de gene wie dit beheerd niet zijn WERK is maar zijn HOBBY, iemand zijn HOBBY in breed spectrum van geschiedenis tot cultuur (als wij dat nog hadden) en deze beheerder die houd dat digitaal en voor het nageslacht VAST wat wij nu ook alleen maar weten hoe belangrijk het is, kortom Vriendjes politiek!! De Gemiddelde Winterswijk Altijd Netjes Geld Geven aan de Collectant aan de Deur!! Ik zou ze helemaal geen geld meer gunnen, en ja is jammer daar lijden de goeie weer onder! Hoezo wil de vereniging dit al zo doen, Dat vind ik echt MISMAKEND. Het is toch “Een” DORP, EENHEIDSGEVOEL, TROTS, en deze twee heb ik nog NOOIT gevoeld of gemerkt in het DORP!! Dus ik vind het ook niet raar dat zoiets een belangrijk persoon of vereniging zo met mensen om gaat, En dan vooral zo’n persoon wie zijn hobby zo uit voort. En dan het woord VERENIGING zorgt toch juist dat mensen VERBIND, dit is PRECIES het tegenovergestelde!!
Ik ben er GEBOREN, Maar ik ben er weg gegaan omdat Winterswijk voor mij heel Demotiverend is op veel fronten, en dit bewijst voor mij alleen maar nog meer!! zegt genoeg over Winterswijk. Kom op Mensen!! Kom op Winterswijkers!!

Vanuit historisch oogpunt is het wellicht ook goed eens kritisch te kijken naar de organisatie van de Vereeniging Volksfeest, die van generatie op generatie wordt doorgegeven aan een select gezelschap winterswijkers, die er vooral goed in zijn te pronken tijdens het corso en in allerlei organisatorische beslissingen er al jaren goed in zijn vooral zichzelf te bedenken.

Te triest voor woorden dat het zover moet komen. Er zitten duidelijk een hoop mensen op de verkeerde plek bij Volksfeest & Bloemencorso Winterswijk dat ze zichzelf zo in hun ego gekrenkt voelen alleen door een poll, waarbij de bevolking waarvoor ze de feesten geven, hub mening verkondigen

Tjonge jonge, Hans Tenbergen wat een verhaal!! Diep en diep triest vind ik dat hun zo tegen jou reageren!! Is toch niet normaal! Hans bedankt voor alles, ik sta achter je!!

Beste Hans, na dit bericht gelezen te hebben kan ik slechts één ding concluderen; Er is uit een onschuldige poll een gigantische rel ontstaan waarbij uiteindelijk alleen maar verliezers zijn. Echter ben ik van mening dat de volgers van Oud-Winterswijk de grootste verliezers zijn in dit geheel. Ik sta in deze kwestie geheel aan jouw zijde gezien alles op feiten gebaseerd is en ik weet dat teksten uit jouw hand ALTIJD op feiten gebaseerd zijn. Het is ook geen wonder dat Oud-Winterswijk en Oud-Winterswijk 1940-1945 zo’n succes zijn geworden. Dit alles is te danken aan jouw onvermoeibare inzet om feiten boven tafel te krijgen en vele (oud-)winterswijkers met betrouwbare informatie te voorzien en daarmee ook heel veel plezier hebben in het volgen van deze sites. Ik betreur het dan ook ten zeerste dat zo’n uit de hand gelopen kwestie een eind maakt aan dit levenswerk. Ik kan me goed voorstellen dat je de afgelopen weken en ook de komende weken nog genoeg aan je hoofd hebt en dat de energie om jouw levenswerk voort te zetten ver te zoeken is. Toch hoop ik dat je op een later tijdstip de moed en energie weer zult vinden om door te gaan. Ik denk dat ik voor vele Winterswijkers spreek als ik zeg; “ik hoop dat oud-winterswijk in zijn volle glorie terug komt. Tot die tijd; Hans, waanzinnig bedankt voor al jouw uren werk die je hebt geïnvesteerd om de historie van Winterswijk in al zijn facetten openbaar te maken. Je bent niet zomaar een mens, je bent in mijn ogen een man van woorden èn daden die zich inzet voor de medemens. En ik hoop dat je dit (uiteindelijk) ook blijft doen. Sterkte in deze roerige tijden. Ik hoop je gauw weer te zien (online of realtime)

Beste Hans. Ik heb het hele stuk gelezen . Belachelijk dat een stel over het paard getilde heren moeite hebben met de mening van 96% van de stemmers. Jij hebt Oud Winterswijk ooit opgezet om te laten zien hoe mooi ons (geboorte) dorp is. De hoeveelheid bezoekers geeft de populariteit aan van deze site. Logisch ook dat dit dan ook hét platform is voor een enquête onder de bezoekers. Dat jij, als horeca ondernemer, persoonlijk aangepakt wordt omdat de uitslag niet in het straatje van omhooggevallen mensen past is natuurlijk belachelijk! Het zou de president en zijn manschappen sieren om zich openlijk tegenover jou excuses te brengen en daarna te zorgen voor een geheel nieuw bestuur, dat zichzelf niet belangrijker vindt dat het volksfeest, wat zeg ik, dat zichzelf niet belangrijker vindt dan 10 duizenden mensen die het eens waren met de poll op de site van Oud Winterswijk om gewoon op 4 mei te herdenken en 5 mei te vieren. Wanneer je jezelf ,en jouw mening, belangrijker vind dan de stichting zelf waar je voor zou moeten staan wordt het tijd om je conclusies te trekken en op te stappen.

Erg jammer dat de ver. Volksfeest zo moeilijk doet…..siert ze niet!Maar Hans Tenbergen dankjewel voor wat je allemaal gedaan en betekend hebt voor winterswijkers! Oud winterswijk was altijd mooi en interessant om te volgen!

Te bizar voor woorden, maar alle begrip. Wel jammer, zal het als oud-Winterswijker missen!

Dat vind ik echt schandalig, echt weer iets voor Winterswijk, is er geen andere manier voor u om verder te gaan?

Het artikel gelezen…was afgelopen vrijdag in mijn geboortedorp, om samen met mijn familie de corso te bekijken.Krijg een hele bittere bijsmaak nu bij de mensen die in het rijtuig zitten…werkelijk, in deze tijd zo omgaan met elkaar, weinig tot geen respect, gezien de omgangsvormen tegen Dhr Tenbergen.En waar gaat het eigenlijk over…zijn grotere problemen op de wereld nu
President/bestuur, plaatsvervangende schaamte hier van een oud burger van Wwijk, bah!!!!

Ik sta vierkant achter Oud-Winterswijk. Ik mis het nu al. Een stukje publiciteit van ongerepte historie van een dorp (en omgeving) wat zulke mooie (en minder mooie) transformaties heeft doorgemaakt. Ik zag het liefst dat ieder dorp en stad in Nederland zo’n mooi archief op na hield en ook zo bereikbaar zou maken, bij veel gemeentes ontbreekt het vaak aan een van de twee. In mijn ogen als student leraar godsdienst en levensbeschouwing waar ik veel geschiedenis, theologie, kunstgeschiedenis en filosofie vakken heb valt voor mij een mooie bron weg. Ik begrijp dat het niet meer leuk is als een vereniging die ook groot is geworden dit zo weet neer te halen. Het klopt dat Oud Winterswijk objectief moet zijn. Jammer dat dit juridisch geschil tot zoveel gedupeerden leidt.. sterkte aan iedereen.

I live in Australia & loved reading your posts. My husband came from Winterswijk in 1954 to Australia & unfortunately he now has dementia but I took him back there in 2019 & so I also have a connection with Winterswijk.

De hoge heren vh bestuur hebben niet gekregen wat ze wilden hebben dus dan gaan we maar lekker proberen of we iemand een hak kunnen zetten.

Tjonge jonge het lijkt de kleuterschool wel.Machtsvertoon voorbij gaand aan de naam… Zonder volk geen vereniging Volksfeest.. Laten ze dan ook het fatsoen hebben naar het volk te luisteren.En Hans erg jammer dat oud Winterswijk verdwijnt…

Als oud-Winterswijkse wonende in Australie heb ik altijd met grote aandacht gelezen wat er in de oorlog in Winterswijk is gebeurt. Dingen die niet bekend waren bij meeste van ons, ook niet bij mij. Heel jammer dat je nu op deze manier moet stoppen. Bedankt voor al het werk. Zal het missen

Ik zit verbijsterd te lezen wat er gebeurd is. Hans Tenbergen dit heb jij niet verdiend iemand die voor deze site alles maar dan ook alles gedaan heeft vanuit een goed hart, krijgt op deze wijze een mes tussen zijn ribben gezet. BELACHELIJK. diegene die dit op zijn kerfstok heeft moet zich schamen en is geen echte Winterswijker anders doe je dit niet.Voor ons als Winterswijkers die buiten Nederland wonen is dit een prachtsite waar we herrinneringen aan ophalen. Schaam jullie diep ver. Volksfeest. En Joris Bengevoort hiervoor kun jij een stokje steken. NEE DAT HAD JE AL MOETEN DOEN VOOR DAT DIT GEBEURD IS. Een schande dat dit gebeurd.. Hans sterkte vanuit Curaçao

Ontzettend jammer en wat een trieste bedoeling van de Ver. Volksfeest…

Door dit verhaal weet ik weer waarom ik het volksfeest al jaren boycot en vooral niet sponsor tijdens de collecte, iets wat meer mensen zouden moeten doen. Het lijken wel maffiapraktijken.

Wat jammer Hans! Altijd genoten van je berichten op beide pagina’s.Schandalig hoe je behandeld bent!Jij bedankt voor al je mooie artikelen door de jaren

Dus democratie is iets waar Ver. Volksfeest weinig mee te doen wilt hebben.Wat een treurige zooitje daar dan. Ik ben van mening dat een poll juist inzicht moet geven. Sterker nog zonder oud Winterswijk had ik de bevrijdingsdatum van Winterswijk niet eens geweten.Overigens vind ik Oud Winterswijk een van de beste pagina’s, altijd goed geschreven en onderzochte stukken.

Wat erg, en zo jammer!! Waarom ver.volksfeest? Dit is toch te belachelijk!! Jullie zijn niet goed wijs!!!Wij hebben nl erg genoten van de leuke mooie site. Dit is echt erg heel veel sterkte Hans, je hebt altijd alles netjes verwoord en opgezocht. Bedankt hiervoor

Wat ik niet zo goed begrijp, de burgemeester stelt voor dat Oud Winterswijk en Vereniging Volksfeest aan tafel gaan zitten en tot een oplossing komen. Dat lukt niet en de arrogantie van Vereniging Volksfeest is als vanouds. Tijd dat er eens een burgemeester is die dit doorbreekt.

Hans, jammer dat je hebt gewacht tot na het volksfeest, maar dat siert je wel. In tegenstelling tot de Vereniging Volksfeest. Wat er precies speelt weet ik niet, maar het ruikt erg naar ego trippen en jaloezie.Hopelijk eisen de Winterswijkse om opheldering.

Hans rug recht houden en dikke …….. naar die elite die denken alles maar te kunnen maken! Werkelijk om te kotsen

Weer die hans smit heeft al meer belachelijke dingen uit gehaald zolang die president is krijgen ze van mij geen rooie cent mee

Vol verbazing het hele verhaal gelezen. Nu las ik net de aanvulling van Hans over de diefstal van stroom. Dit bewijst dat deze club ik wil niet eens van vereeniging praten honds brutaal is. Schande. Toch jammer Hans van je mooie site ik heb er vol van genoten.

Kan het zijn dat mijn geboortedorp afglijdt naar een dorp dat je zou moeten mijden zolang je kunt? Gelezen het verhaal van Tenbergen, ben ik geneigd dat te denken. Dat de site en pagina’s (waarvoor niets dan lof, onvolprezen goed) nu bevriezen of verdwijnen is meer dan jammer. Het is een schande voor Winterswijk dat deze rel dit gevolg krijgt. Driekwart eeuw geleden hadden liefhebbers van dictatoriaal regime (en massamoord en machtsmisbruik) het in Winterswijk voor het zeggen. Zou dat nu weer zo zijn? There are always to sides to a story, is mij geleerd.

Na het lezen van de vele reacties van M.M. begrijp ik des te beter tegen welke muur van onbegrip en zelfingenomenheid Hans Tenbergen van Oud-Winterswijk is aan gelopen….